Kontakt: +420 800 900 336 (Po - Pá, 07:30 - 15:30)
Podmínky zásilkového výdeje zdravotnických prostředků
1. Výdejce
Zdravotnické potřeby MAXIMED
Na Potůčkách 163
Valašské Meziříčí
PSČ: 757 01
IČZ: 02990150
Provozovatel: MAXIS a.s.
IČO: 25675893
Zapsaná u Městského soudu v Praze, spisová značka B 5421
Výdejce je oprávněn vydávat zdravotnické prostředky zásilkovým způsobem dle platné legislativy, zejména dle zákona o zdravotnických prostředcích a diagnostických zdravotnických prostředcích in vitro (zákon č. 375/2022 Sb.), který upravuje také podmínky pro výdej zdravotnických prostředků. Zákon č. 375/2022 Sb. dává možnost dle § 33 (a souvisejících) provádět zásilkový výdej prostředku, kdy je zdravotnický prostředek vydán distančně, tj. na zvolenou adresu, případně prostřednictvím tzv. odběrného místa.
Odběrné místo je provozovnou (výdejnou zdravotnických prostředků Výdejce), kde je možno také distančně provést objednávku zdravotnického prostředku předepsaného pacientovi lékařem formou lékařského předpisu (poukazu).
Součástí zásilkového výdeje zdravotnického prostředku je poskytnutí informací nezbytných pro správné a bezpečné používání vydávaného prostředku – k tomu viz dále.
V souladu s výše uvedenou legislativou tímto Výdejce sděluje podmínky zásilkového výdeje zdravotnických prostředků.
1. Nabídka zdravotnických prostředků a jejich cena
Předmětem nabídky obchodní společnosti MAXIS a.s. jsou zdravotnické prostředky dostupné na internetových stránkách medi-expert.cz.
Tyto zdravotnické prostředky je možné objednat prostřednictvím zásilkového výdeje, kdy v rámci nabídky je uvedena i jejich cena (úhrada pojišťovny a doplatek pacienta) včetně informace o nákladech na přepravu spojených se zásilkovým výdejem dle aktuálních podmínek uvedených zde.
2. Možnosti objednání zdravotnického prostředku na základě poukazu
Zásilkový výdej je možné uskutečnit na základě poukazu na konkrétní zdravotnickou pomůcku předepsaného lékařem.
Poukaz může být v elektronické nebo listinné podobě. V obou případech poukazy vystavuje lékař.
Poukaz lze u Výdejce uplatnit do 30 dnů od jeho vystavení dále popsaným způsobem.
Před objednáním zdravotnického prostředku od Vás budeme potřebovat údaje uvedené v poukazu. Ty nám můžete sdělit těmito způsoby:
- prostřednictvím formuláře „Objednávka zásilkového výdeje“
- zasláním naskenované kopie nebo fotografie poukazu na e-mailovou adresu poukaz@maximed.cz,
- telefonicky na telefonním čísle +420 602 773 280
Obvyklá lhůta pro odeslání objednaného zdravotnického prostředku Výdejcem pacientovi činí 2 pracovní dny ode dne potvrzení závazné cenové nabídky a doručení poukazu pacientem dále popsaným způsobem. Přesnou lhůtu odeslání objednaného zdravotnického prostředku sdělí Výdejce pacientovi vždy před potvrzením závazné cenové nabídky. Obdobně Výdejce vždy zajistí, aby byl pacient neprodleně informován o případných důvodech, pro které nemůže být dodání objednaného zdravotnického prostředku uskutečněno nebo bude uskutečněno v delší dodací lhůtě včetně informace o délce této lhůty, pokud by jakékoliv takové prodloužení lhůty hrozilo.
Objednání zásilkového výdeje prostřednictvím internetových stránek a schválení zásilkového výdeje zákazníkem
Pacientovi je lékařem předepsán zdravotnický prostředek na poukaz. Pacient navštíví internetové stránky maximed.cz, nebo medi-expert.cz a zde si objedná příslušný zdravotnický prostředek u Výdejce zásilkovým způsobem prostřednictvím formuláře „Objednávka zásilkového výdeje“ umístěného pod tlačítkem „Zásilkový výdej“.
V rámci tvorby objednávky zásilkového výdeje uvede veškeré požadované informace ve formuláři včetně udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů nezbytných k provedení zásilkového výdeje.
Následně pacient obdrží do e-mailu Potvrzení o přijetí objednávky zásilkového výdeje na zdravotnický prostředek současně s informací o dalším postupu.
Do jednoho pracovního dne je zákazník kontaktován Výdejcem prostřednictvím e-mailové či telefonické komunikace k upřesnění:
- zdravotnického prostředku vhodného pro výdej na doručený poukaz
- odborných informací spojených se správným používáním objednávaného zdravotnického prostředku
- výše ceny či případného doplatku
- lhůty, ve které je možné zákazníkovi pacientovi zdravotnický prostředek odeslat
- nákladů na přepravu zdravotnického prostředku na pacientem zvolené místo
Následně pacient obdrží do e-mailu od Výdejce závaznou cenovou nabídku na provedení zásilkového výdeje zdravotnického prostředku na vybranou variantu zdravotnického prostředku se specifikací případné výše doplatku pacienta, nákladů na přepravu do zvoleného místa doručení a lhůty, ve které Výdejce zdravotnický prostředek ode dne potvrzení závazné cenové nabídky a doručení poukazu odešle, s žádostí o odsouhlasení nabídky.
Po odsouhlasení závazné cenové nabídky pacient zajistí doručení originálu listinného poukazu na adresu Výdejce, případně do zvoleného odběrného místa, nebo na adresu distribučního centra MAXIMED. Samotný výdej zdravotnického prostředku je proveden až po doručení originálu listinného poukazu nebo ePoukazu Výdejci, odběrnému místu Výdejce nebo distribučnímu centru MAXIMED.
Případný doplatek pacienta a náklady na přepravu je možné uhradit formou dobírky či platbou předem prostřednictvím platby na účet Výdejce dle volby zákazníka. V případě volby doručení na odběrné místo je možné doplatek uhradit i hotově na odběrném místě.
3. Výdej zdravotnického prostředku, náklady spojené se zásilkovým výdejem a způsob zasílání zdravotnických prostředků
Zásilkový výdej zdravotnického prostředku provádí kvalifikovaná osoba a zajišťuje přepravu v rámci ČR výhradně prostřednictvím společnosti GLS nebo Zásilkovna. Výdejce zajistí balení a dopravu zdravotnického prostředku na pacientem zvolenou dodací adresu, případně na pacientem zvolené výdejní místo Zásilkovny, nebo na pacientem vybrané odběrné místo Výdejce.
Náklady na přepravu zdravotnického prostředku zásilkového výdeje se řídí dle aktuálních podmínek uvedených zde.
4. Informační služba
Informační služba je určena objednatelům – pacientům – pro informování o správném a bezpečném používání a údržbě zdravotnického prostředku. Prostřednictvím této informační služby pacient obdrží v dále uvedené pracovní době od kvalifikované osoby informace nezbytné pro správné a bezpečné používání a základní údržbu vydávaného zdravotnického prostředku.
Informace může pacient obdržet buď na telefonním čísle +420 602 773 280 v pracovní dny od 8:00 do 15:00 hod., případně prostřednictvím e-mailové adresy poukaz@maximed.cz.
Uvedené kontakty informační služby slouží i pro nahlášení nežádoucích příhod pacienty při používání zdravotnického prostředku dodaného Výdejcem.
5. Reklamace
Objednatel - pacient má vždy možnost vrátit reklamovaný zdravotnický prostředek zdarma, tedy způsobem, který objednateli nezpůsobí žádné dodatečné náklady. Pokud tedy objednatel zvolil výdej zdravotnického prostředku na některém z odběrných míst, může ho zde (případně na jiném odběrném místě Výdejce) bezplatně vrátit. Pokud objednatel zvolil způsob doručení přepravcem, náklady na vrácení hradí Výdejce.
Postup dle podmínek uvedených zde.
Dne 1. 11. 2024